Reserveren

Afbeelding Regiotaxi

Reserveren

U kunt op verschillende manieren een rit met de Regiotaxi reserveren.
Let op! U moet uw rit minstens 2 uur van tevoren reserveren. Maar hoe eerder u reserveert, hoe beter! Zeker voor ritten tijdens feestdagen.
Zorg dat u uw pasnummer bij de hand hebt en het adres waar u naartoe wilt.

Vooruit reserveren

Als u al weet hoe laat u terug wilt reizen, kunt u deze rit ook gelijk reserveren.
Reist u regelmatig met de Regiotaxi? U kunt al uw ritten tot één jaar vooruit alvast reserveren.

Het telefoonnummer waarop u uw ritten kunt reserveren is 0900 – 20 22 368 (2 cent per minuut plus mogelijke kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon).
De reserveringslijn is 7 dagen per week bereikbaar van 06.00 uur ’s ochtends tot 00.00 uur ’s nachts.

Als u een rit reserveert, hebben wij een aantal gegevens nodig.

  • Uw naam en pasnummer.
  • Uw telefoonnummer.
  • Hoeveel mensen er mee gaan.
  • Hoe laat u wilt vertrekken of hoe laat u ergens wilt aankomen;
  • Het adres van waar u wilt vertrekken en het adres waar u naar toe wilt.
  • Hoe laat u wilt vertrekken of aankomen.
  • Neemt u speciale bagage, zoals een rolstoel, rollator of scootmobiel mee?
  • Neemt u andere bagage mee?
  • Reist u met een assistentiehond?

Geen gehoor?

U hoort binnen 60 seconden iemand aan de telefoon te krijgen. Is dit na 3 minuten nog niet het geval, dan kunt u ervoor kiezen om teruggebeld te worden. U behoudt uw plek in de wachtrij, maar hoeft zelf niet aan de lijn te blijven en te wachten.

U belt mobiel

Als u met een mobiele telefoon belt, krijgt u direct de keuze om teruggebeld te worden. Ook dan behoudt u uw plek in de wachtrij.

U kunt de app "Regiotaxi Holland Rijnland" downloaden op uw smartphone of tablet.
Met de app kunt u:

  • een rit reserveren;
  • zien waar de taxi zich op dat moment bevindt;
  • uw oude ritten terugzien;
  • naar de telefooncentrale bellen;
  • uw mening geven over uw rit.
 

Is het voor u niet mogelijk een rit te reserveren op één van deze manieren? Neem dan contact op met de Klantenservice of laat iemand dit voor u doen. Samen zoeken we naar een oplossing op maat.

Bagage

Voor uw bagage gelden een paar ‘spelregels’:

  • De bagage mag de chauffeur of andere reizigers niet tot last zijn.
  • De bagage mag de auto niet beschadigen of vervuilen.
  • De bagage past in de kofferbak van een gewone auto.
  • Een scootmobiel gaat mee als bagage. U kunt hier niet in blijven zitten bij het instappen of tijdens de rit.

Groepsvervoer

Wilt u met een grotere groep (minimaal 4 personen) tegelijk een rit reserveren? Ook dat is mogelijk.
Deze rit dient u tenminste 2 werkdagen van tevoren te reserveren. Meer informatie hierover staat op de pagina over groepsvervoer of vraag het aan de telefonist(e).

Klantenservice

Heeft u nog vragen, belt u dan eerst met de Klantenservice:
0900 20 22 369
(2 cent per minuut + eventuele kosten van uw mobiele telefoon)